måndag 2 februari 2009

Måndagsblogg

Jag borde skriva något. Det är nämligen sådant man gör när man har en blogg. Men jag kommer inte på nåt.
Alltså, jag kommer hela tiden på jättemånga saker som jag vill skriva om. Var tredje minut, ungefär. Fast i samma stund som jag börjar skriva, fastnar tanken för att strax därpå tvinga fingrarna att sluta klappra på tangenterna.

Om jag hade haft en skrivmaskin nu, hade jag snabbt, med ett tjutande rassel, dragit pappret ur maskinen för att sedan knöla ihop det till en boll som med lite tur skulle träffa papperskorgen i hörnet mellan skrivbordet och kortväggen.

Nu har jag ingen skrivmaskin och papperskorgen är ersatt av några jättestora centrala återvinningscentraler, med fack och lådor för brännbart, plast, papper och övrigt.
Strategiskt utplacerade på två olika våningsplan.

Så jag nöjer mig med att logga ur. Jäkligt effektfullt, eller hur?

Inga kommentarer: