tisdag 10 februari 2009

Slump

Jag har alltid gillat Mikael Wiehes Dylan-tolkningar. Han äger verkligen låtarna med sina texter och sitt sätt att framföra dem. Kompromisslöst. Eller äkta, om man så vill.

Läste häromdagen att han precis gett ut en ny platta. En skiva som handlar om sviken kärlek och en skilsmässa som inte blev av... Den heter så Sånger från en inställd skilsmässaoch har ingenting med Dylan-tolkningar att göra.
Men det var när jag skulle kolla om den fanns på iTunes som jag ramlade på "Dylan på svenska" en liveinspelning från Nalen 2007 tillsammans med Ebba Forsberg.

Så tokigt bra! Köpläge, som aktieanalytikerna skulle säga. Men i det här fallet behöer du inte vänta på bättre tider för att få valuta för dina pengar. Kommer direkt med första spåret; Spanska stövlar. De övriga 14 spåren är ränta, bonus, återbäring... allt vad du vill.

Nu ska jag ställa mig och diska. Men först skruvar jag upp volymen några hack till!

PS Sånger från en inställd skilsmässa, fanns inte på iTunes. Än.

Inga kommentarer: