onsdag 11 februari 2009

There´s no business like snow business!

Efter att under det senaste dygnet tagit del av upprepade så kallade klass 1-varningar från SMHI om ett hotande snöoväder söderifrån, så kändes det rätt skönt när helvetet änligen brakade loss i morse.
Det skedde ungefär samtidigt som jag skulle gå iväg på ett tidigt studiebesök till SR Kalmar, strax före klockan sju.

Ett tag funderade jag på om det var klokt att ge sig ut alls. Men till slut bestämde jag mig för att trotsa alla varningar och ge mig i kast med elementens raseri. Vinden slet och drog och snön yrde.

I skrivande stund kan jag konstatera att jag hade tur som kom undan med livet i behåll. Under de tre timmar som Kalmar gastkramats i stormen kan man bara spekulera i vad som hade hänt, om inte varningarna till allmänheten gått ut i så god tid. Snödrivorna utanför mitt fönster är nu ett par tre meter breda och kanske en halv centimeter höga. Det har till och med lagt sig snö på en bit av motorhuven på min bil!

Nu ska jag återigen ge mig ut. Den tre km långa promenad som ligger framför mig innan jag är framme på jobbet, kan bli precis hur tuff som helst. Såg just en mamma passera utanför fönstret, baxandes en barnvagn framför sig. Det verkade nästan som att det hade fastnat snö på den (turligt nog) uppfällda sufletten. Now we are talking!

Om vi inte skulle höras mer. Minns att jag älskar er alla! Och tack SMHI för alla era varningar. De har gjort världen till en säkrare plats.

Inga kommentarer: