fredag 7 november 2008

Det är fredag.

Kära dagbok [om jag hade någon]!

I morse vaknade jag en timme innan väckarklockan ringde. Mitt inre ur kände tydligen inte till att jag hade sovmorgon till kvart i fem. Å andra sidan kanske det var just det som var poängen. Efter att jag konstaterat att klockan bara var kvart i fyra, så kunde jag alltså vända på mig och somna om igen! Sådant är normalt sett förbjudet i mitt morgontidiga liv.

På väg till jobbet och SR Örebro hade jag Frida Hyvönens senaste i lurarna. En platta som bara växer för varje lyssning. Köp vettja!

Efter den första timmen av blandat småprat och tidningskrönika i programmet Frukost bar det av till CV och Euro-Maint. Jag skulle prao:a som lokreparatör var tanken. Vilket häftigt ställe. På fullt allvar skulle jag kunna tänka mig att jobba där. Tyvärr saknar jag all form av adekvat utbildning för att släppas lös bland lok, svetsaggregat och elkablar. Synd.

Tillbaka i radiostudion pratades det om såväl konsten att tända 1500 marshaller, som vilken valp som bäst skulle passa familjen Obama nu när de ska flytta in i Vita Huset. Världen väntar...

Sedan följde fredagens traditionella möte med programredaktionen. Enda gången under veckan som vi kan sitta ner samtidigt och stämma av läget. Goda mackor, som alltid!

Efter det var det dags att skriva några texter till webben och vara med på ett nytt möte innan jag fixade en frågetävling i tre steg tills på måndag. Sedan gick jag hem.

Lunchen tillagades i micron. Köttbullar och wokgrönsaker. Slogs under måltiden med katten. Han är galen i haricot verts. Jag lurade i honom några bitar strimlad morot också. Ingen vann.

Nu går jag och knyter mig en stund, sedan ska jag till Clas Ohlson och köpa ett par antennkontakter och några meter koaxialkabel.

Fasen, vilket spännande liv jag lever. Gillar't!

Inga kommentarer: