torsdag 30 oktober 2008

Inte heller idag!

Börserna rusar. Tror jag, har inte hunnit kolla under de senaste timmarna. Däremot har jag träffat några människor som gav blanka fasen i börsoro och finanskris. Jag var på Södermalmshemmet på en aktivitet för stadens pensionärer. Kultur för äldre, hette det.

När jag såg rubriken i annonsen i tidningen kände jag mig först en smula fundersam. Vaddå kultur? Vaddå äldre?

Gjorde några snabba överslag i huvudet och kom fram till att jag var klockren i sammanhanget. Både kulturbärare och äldre, det är jag det! Äldre än någonsin och bärare av en av de mest seglivade bakteriekulturer som överhuvud taget börjat växa i en mänsklig bihåla. Det är jag det!

Jag inledde med att berätta om hur rädd jag är för allting hela tiden. Det funkade. De trodde att jag skojade. Därmed så var det värsta avklarat. För det är ju rätt tufft att stå ensam på en scen inför några hundra människor i en kräsen publik som inte fattar att man skojar när man gör det. Men tror de från början att man skojar, så har man typ halva inne! Det var kul.

Efter 45 minuter blev det kaffe. Det var gott.

Sedan drog jag till en cykelaffär för att träffa en kompis och köpa ett sadelskydd.
Det var på tiden.
Nu ska jag sluta blogga, för idag. Det är väl jag som skriver?

Inga kommentarer: