onsdag 3 juni 2009

Och ditt namn skall varda...

Får väl inleda med att tacka för visat intresse när det gällde att komma med förslag på namn till det radioprogram som jag ska sända i sommar.
Häromveckan hade jag tänkt klart i ämnet och meddelade SR Örebro vad jag kommit fram till. Och även om det nu inte blev något av de namnförslag som lämnats in här på bloggen som "vann", så spelade de i alla fall roll i själva processen.

Efter att ha svarat på en del kluriga frågor om varför jag ville att det skulle heta som det skulle heta, var det bara att avvakta kanalledningens beslut.

I morse kom så beskedet. Det blev godkänt! Alltså... programmet ska inte heta "godkänt" utan det var själva förslaget som godkändes. Ok?
Programmet kommer att heta: -Ett annat program!

Nu ska jag bara att sätta igång och tillverka jinglar och signaturer (det är radiovärldens motsvarighet till klistermärken och visitkort för den som startar egen firma), fundera ut ett lämpligt innehåll (som helst förnyar sig självt automatiskt varje dag) och lite annat smått och gott som kan vara bra att ha i Ett annat program!

Du kan höra resultatet i P4 SR Örebro måndag till torsdag mellan 09:00 och 13:00 samt fredagar 09:00-12:00 från och med den 6/7 och sex veckor framåt.

Kom ihåg var du läste det först!

3 kommentarer:

Unknown sa...

skit kul att du är tillbaka

Tomas Jennebo sa...

Tack för det!
Känns jätteskoj att vara med igen.

Hörs!

/tomas

Aurian sa...

Kommer att bli en härlig sommar med andra ord på jobbet. DÅ kan man lyssna på ngt kul när man jobbar också =)

Lycka till!