tisdag 30 juni 2009

Kundtjänst

Båtmotorn som inte ville gå. Fortsättningen.

Jag hittade numret till kundtjänst i manualen till motorn. En telefosvarare upplyste mig om att numret var ändrat. Från 020 till 0771. Det nya numret ringdes upp och en telefonsvarare upplyste mig om att det just nu var många som ringde, men att man snart skulle besvara om mitt samtal.

Efter en evighetslång väntan så svarade någon till slut. Jag berättade om den trasiga motorn och fick ett blixtsnabbt svar om att jag skulle få ett annat nummer, till en verkstad i min närhet, som skulle titta på motorn.

Verkstaden visade sig vara en semesterledig bilmekaniker som satt på en badstrand tillsammans med sina glatt tjoande barn. Han tänkte minsann inte titta på någon båtmotor innan augusti månad. Basta!

Jag ringer tillbaka till kundtjänst och meddelar mekanikerns ståndpunkt. Då får jag veta att jag ska ta kontakt med butiken. Ja, men de har ju inget telefonnummer, förutom det här, svarar jag då.
Kundtjänst lovar att butiken ska kontakta mig istället.

Detta har ännu, två arbetsdagar senare, inte inträffat...

Inga kommentarer: