söndag 13 december 2009

Prylen som "alla" snackar om...

Nu har även jag trillat dit och skaffat mig en iPhone. Veckorna innan jag slog till var jag övertygad om att det var just en sådan jag behövde, för att mitt liv skulle bli... fulländat/uthärdligt/praktiskt/2009/osv...
När jag väl fick hem den så började jag fundera om den var så fantastisk. Min "gamla" telefon var ju också rätt kompetent. Fixade både mail och musik, uppladdning av filmer till Youtube, synkning av kalendrar förutom att det gick att ringa på den.
Fast idag, två veckor efter leveransen så blev jag nog lite förälskad i den. Eller dess möjligheter snarare.
Det var när jag stod på en stege och fixade med isolering runt en skorsten och lyssnade på Cowboy Corner, ett program som just då sändes ut av en radiostation i Texas.
Webradiolyssning var alltså det som fick mitt hjärta att smälta, nu när vi är ett par på riktigt. Snart ska jag prova decibelmätaren också.
Och göra ett roligt julkort samt ta en liten tur på Louvren.
Den är nog inte så dum i alla fall; prylen som alla pratar om!

Inga kommentarer: